VMBO LIFE College

LIFE College

Lentiz | LIFE College is een school voor vmbo, mavo én mbo. LIFE College is anders dan alle andere scholen. Bij ons op school draait het om het talent van de leerlingen en studenten. Wij laten je ontdekken waar je goed in bent en wat je leuk vindt, in een veilige leeromgeving. Dat noemen wij het “LIFE College Concept”.

De school van je leven

Op het LIFE College kan je alles uit jezelf halen. Je leert kansen te pakken, jezelf te ontwikkelen én gelukkig te worden. We geven je aandacht en begeleiding zodat je succesvol kunt zijn. Wil je je aanmelden voor een opleiding bij ons op school? Dat kan! Je bent van harte welkom!

Meld je aan!

Vmbo en mbo in één

LIFE College is een school voor vmbo en mbo. Na het vmbo kan je doorstromen naar ons mbo in hetzelfde schoolgebouw. Er zijn verschillende doorstroommogelijkheden van onze vmbo bovenbouwafdelingen naar onze mbo-opleidingen. Kies een opleiding die past bij jouw talent!

Loop alvast een rondje door onze school!

Open van 8 tot 8

LIFE College is niet zomaar een school. Als je het leuk vindt, kun je na de lessen op school blijven om allerlei leuke dingen te doen. Je kunt bijvoorbeeld leuke workshops volgen op het gebied van zang, dans, koken, theater of sport. Je kunt ’s middags ook gewoon op school blijven omdat het er zo gezellig is. Er zijn speciaal voor jou jongerenwerkers aanwezig. De school is open van 08:00 uur tot 20:00 uur. Talentontwikkeling staat centraal!

Het LIFE LAB Talentworkshops LIFE LAB

Schoolcultuur

We werken op school met vijf thema’s: Aandacht, Eerlijk, Respect, Steun en Gastvrijheid. Aan de hand van deze thema’s worden mentorlessen en naschoolse activiteiten georganiseerd. We noemen de vijf thema’s “kernwaarden”. De kernwaarden zijn onze schoolcultuur; ze geven aan hoe wij op school met elkaar omgaan. Iedereen in onze school houdt zich aan de kernwaarden.

Kernwaarden

Aandacht voor jou

LIFE College helpt je niet alleen bij het ontwikkelen van je talenten; we zijn er ook als het niet goed met je gaat. Er is bijvoorbeeld begeleiding voor leerlingen met dyslexie. Heb je persoonlijke problemen, dan zijn er bij ons op school deskundigen die je kunnen helpen om ze op te lossen. Leerlingzorg staat bij ons hoog in het vaandel. Want alleen als je je goed voelt, kun je je talenten ontwikkelen. We hebben ook een vertrouwenspersoon waar je terecht kunt. Op school doe wij erg ons best om een fijne, gezellige, open sfeer te creëren. Pesten past niet in onze schoolcultuur. Wij hebben een Pestprotocol en een Social Media Protocol.

Eco-school

LIFE College is een Eco-School. Eco-Schools is hét wereldwijde keurmerk om leerlingen te stimuleren om duurzaam te denken en te doen. We besteden aandacht aan de thema’s groen, afval, energie en water. Wereldwijd doen er al meer dan 19 miljoen leerlingen in 68 landen mee aan Eco-Schools! Voor alle inspanningen is LIFE College door Eco-Schools beloond met een “Groene Vlag”: het bewijs van goede inzet om een duurzame school te worden.

Meer over Eco-Schools

Meer weten?

Wil je meer weten over onze school of onze opleidingen? Hieronder kun je de Informatiegids en de schoolgids (vmbo) downloaden.