Floracollege

Schoolprofiel

Onze visie: Ruimte voor ieders talent

Op het Floracollege in Naaldwijk voel je je al snel thuis. Wij hebben oog voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Dit noemen we: ‘Ruimte voor ieders talent’. Wij vinden het belangrijk dat jij leert op een manier die bij jou past. Daarom kijken we samen naar hoe jij je talenten het beste kunt ontwikkelen.

Naast jouw ontwikkeling op school vinden we kunst en cultuur, sport, groen, technologie, zorg en stage ook erg belangrijk. Daarom hebben we er veel aandacht voor en komen deze onderwerpen bij ons op school uitgebreid aan bod.

Onderwijs dat werkt!

Onderwijs op maat

Bij ons op school krijg je veel praktische opdrachten. Je bent dan heel actief aan het werk. We hebben veel aandacht voor het aanleren van (sociale) vaardigheden zoals bijvoorbeeld samenwerken, zelfstandig werken, presenteren of je werk plannen. Als je op bedrijfsstage gaat, verder wilt leren of gaat werken, komen deze vaardigheden je goed van pas.

We besteden ook veel tijd en aandacht aan het nadenken over ‘later’.
Volg de leerweg die bij jou past.

Stage

Tijdens de lessen Praktische Sector Oriëntatie (PSO) maak je op een leuke manier kennis met wat je later kunt worden en ontdek je wat jij leuk vindt èn waar je goed in bent. Je kunt dan ook voor je stage een bedrijf zoeken dat goed aansluit bij jou.

Op onze school lopen alle leerlingen namelijk vanaf klas 3 minimaal één dag in de week stage. Door opdrachten die je samen met je begeleider bedenkt, leer je hoe het is om te werken in een echt bedrijf. Ook doen alle leerlingen maatschappelijke stage.

Wij zijn een cultuurprofielschool, met extra aandacht voor kunst en cultuur
Lees hier waarom dat bijzonder is..
Leerling in de kas

Op het Floracollege