MBO Middelharnis

Wat doen wij?

Om kort uit te leggen hoe wij werken aan de kwaliteit van onderwijs tonen we een aantal kernwaarden van Lentiz | MBO Middelharnis.

Aandacht

We zijn een kleinschalige school. Hierdoor kennen we al onze studenten en helpt dit ons studenten persoonlijke aandacht te geven. Dit kan betekenen dat een student het nodig heeft dat we extra begeleiding bieden of juist een student vrijheid geven zodat het zelfvertrouwen kan groeien. Het werken naar zelfstandigheid is ons doel.

Tweemaal per jaar hebben we een studentbespreking. Voor deze bespreking worden alle studenten door alle docenten beoordeeld. Elke student wordt besproken. Onderwerpen die worden besproken zijn; presentie,motivatie, gedrag, resultaten. Er is aandacht voor iedereen.

Bedrijfsleven

Contact met bedrijven in de regio vinden wij zeer belangrijk. We werken samen met onze partners. Regionale bedrijven bieden onze studenten waardevolle opleiding-plaatsen. Er zijn aan aantal bedrijven waar we op excursie gaan. Vakexperts uit de praktijk komen gastlessen geven.

We trachten meerdere keren per jaar de bedrijven uit te nodigen voor thema avonden/ branchetafels.

Vakmanschap

Onze docenten werken aan hun eigen ontwikkeling. Dit doen zij door middel van didactische en vaktechnische bijscholing. Uitwisselingen met andere scholen van Lentiz gebeurt regelmatig. Vakliteratuur is belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Ook hebben we contact met de brancheverenigingen.

Dit alles zorgt ervoor dat het lesmateriaal ook steeds in ontwikkeling en up-to-date blijft.