MBO Westland

Studenten Business & Management bezoeken Tomatoworld

Tweedejaarsstudenten Business & Management hebben een bezoek gebracht aan Tomatoworld. Dit bezoek stond in het teken van een tomatenteelt en de marketing achter het tomatenmerk Tommies.

Afgelopen jaar hebben we vanwege de coronamaatregelen helaas heel weinig excursies kunnen doen. Fijn was het dan ook dat we weer met de studenten op pad konden en een bezoek aan Tomatoworld en de kas konden brengen. Tijdens de excursie werd zowel de geschiedenis van de tomaat, het heden en een visie naar de toekomst besproken. Er werd uitgelegd hoe Greenco met de Tommies zijn begonnen en dat het product nog steeds verder wordt ontwikkeld. In de kas hebben we veel verschillende rassen van de tomaat gezien (en geproefd) en is er uitgelegd hoe de teelt van tomaten verloopt. Kortom, een zeer interessante excursie waar studenten in en door iemand vanuit de praktijk werden meegenomen in de teelt en verkoop van tomaten.

Terug naar het nieuwsoverzicht