MBO Maasland

Internationalisering

Beroeps Praktijk Vorming (BPV of stage) mag je ook over de grens doen. Voor stages binnen de Europese Unie is er zelfs een subsidie mogelijkheid. Deze geldt voor zowel BOL als BBL studenten.

Hoe vind je een passend leerbedrijf?

Via de stagemarkt vind je bedrijven per land, je kunt er zoeken op opleiding of Crebo (opleidingsnummer). Je mag zelf contact met het leerbedrijf opnemen om te kijken of er plek is. Ook kun je dan informatie vragen over de kosten en het verblijf.

Via school kun je ook een plek vinden. Lentiz MBO│Maasland is een van de grootste spelers op het gebied van internationale stages. Er is hierdoor een flink bestand aan leerbedrijven beschikbaar. Dit kun je bespreken met de coördinator internationalisering. Enkele keren per jaar zijn er voorlichtingsavonden voor nieuwe studenten en hun ouders / verzorgers.

Superleuke stages in het buitenland!

Wat dacht je van een Husky stage bij -40 graden Celsius in het hoge noorden van Finland of Zweden? Of een stage in het ruige Ijsland op een boerderij met wel 1000 schapen die allemaal moeten lammeren. Ga naar een paardenbedrijf in Duitsland, of  naar verschillende dierentuinen in Europa. Er zijn veel mogelijkheden, dus kansen zat.

En dit allemaal met een fikse bijdrage in de kosten door een Europese subsidie!