Groen van Prinstererlyceum

Ons schoolprofiel

Wat voor school is 't Groen eigenlijk?

Bekijk ons schoolprofiel

't Groen kijkt verder.... met jou!

Op onze school, ’t Groen, kijken we samen met leerlingen naar hun mogelijkheden.

Daarbij hebben we een aantal bijzonderheden zoals tto, het Flexrooster en een eigen sportveld met een indoor en een outdoor klimwand.

Tto

In het tweetalig onderwijs wordt een aantal vakken in het Engels gegeven. Waarom? Je bereidt je dan voor op een internationaal erkend diploma, waarmee je straks veel meer mogelijkheden hebt in je werk en met internationale contacten.

Je kunt voor tto kiezen op de havo en het vwo.

Op de mavo-afdeling volg je in de eerste twee jaar een programma versterkt Engels. In de bovenbouw kun je kiezen om hiermee door te gaan of vervroegd examen te doen.

Gymnasium

Je kunt bij ons ook een gymnasium-opleiding volgen. Vanaf klas 2 vwo kies je dan voor Latijn en in klas 3 vwo voor Latijn en Grieks. In de bovenbouw gymnasium kies je dan een van beide klassieke talen of je doet ze allebei.

Ter voorbereiding wordt er in de brugklas al kcv gegeven: klassieke culturele vorming. Hierbij maak je kennis met de klassieken.

Flexrooster

Bij het Flexrooster heb je drie vakken per dag in blokken van 80 minuten.
Daaromheen heb je de ruimte om zelf uren in te vullen in studiewerktijd of talentklassen.
Zo kun je heel veel zelf plannen!