Revius MAVO

Aanpak anti-pestbeleid

De Revius MAVO wil een fijne school zijn, waar iedereen zich veilig voelt.

Jezelf veilig voelen stelt je in staat om tot leren te komen en daarom hechten wij als school veel waarde aan een positief school- en groepsklimaat. Hoewel wij ons beseffen dat pesten onuitroeibaar en van alle tijden is, vinden we het onacceptabel. We zetten daarom in op een goed klimaat op school- en klassenniveau door preventieve lessen en persoonlijk contact met de leerlingen.

Medewerkers houden adequaat toezicht in vrije situaties en er gelden heldere gedragsregels die gehandhaafd worden. Leerlingen worden jaarlijks meegenomen in vragenlijsten waarbij specifiek gevraagd wordt naar hun veiligheidsbeleving. Naar aanleiding van deze vragenlijsten worden analyses gemaakt en zo nodig interventies gedaan. Waar nodig worden professionals betrokken en zullen we samenwerken met ouders in de aanpak tegen pesten.

Meer hierover staat beschreven in ons anti-pestbeleid. Met dit beleid verwachten wij dat we samen met de leerlingen en ouders een positieve en effectieve bijdrage kunnen leveren aan het voorkomen en bestrijden van pestgedrag.