Buitenschoolse activiteiten

Buitenschoolse activiteiten op de Reviusmavo

Wij zijn ervan overtuigd dat een goede school meer is dan een lesfabriek. Bij ons krijg je de ruimte om te groeien naar volwassenheid. Hierin ga je op zoek naar wat je leuk vindt en waar je voor jezelf en anderen toegevoegde waarde hebt. Bij ons mag je fouten maken en leer je nieuwe dingen.

Het is dan ook niet gek, dat we véél meer zijn dan examentrainers. We organiseren tal van activiteiten in en buiten de school. Hieronder sommen er een paar op. De echte lijst, is nog veel langer!

Sportklas
De sportklas is bedoeld voor leerlingen die graag sporten en een goede sportieve instelling hebben. Wekelijks krijgen zij naast het reguliere lesrooster twee uren sport.

Kunstklas
Ben jij graag creatief bezig? Hou je van muziek, theater en dans en vind je het leuk om je hierin verder te ontwikkelen? Dan is de kunstklas echt iets voor jou. Je krijgt twee uur per week les van professionals in theater Koningshof.

Fitnesslessen
Wekelijks komt een fitness-instructeur van Welzijn E25 naar ons eigen fitnesslokaal. Twee keer per week geeft hij na schooltijd exclusief aan leerlingen van onze school een fitnessles. Er wordt dan gewerkt aan meer spiermassa, spierkracht én een betere conditie.

Kerstmarkt
Jaarlijks organiseren we samen met het Reviuslyceum een kerstmarkt. Tijdens deze kerstmarkt zamelen we geld in voor het goede doel.

Lentiz voetbaltoernooi
Jaarlijks organiseert Lentiz een voetbaltoernooi, waarbij onze leerlingen tegen andere Lentiz-leerlingen strijden om de felbegeerde beker.

Muziek maken
De Revius MAVO heeft een piano in de aula en een eigen muzieklokaal. Leerlingen kunnen hier vrij gebruik van maken.