Reviuslyceum

Informatie voor leerlingen

Als leerling van het Reviuslyceum krijg je een eigen schoolaccount. Hiermee kan je e-mailen en krijg je toegang tot MijnLentiz en Office 365. Je kunt dit e-mailadres ook gebruiken  om een account voor SOMtoday en om een AppleID aan te maken. Een AppleID is nodig voor het gebruiken van je iPad.

Het is heel belangrijk dat je je gebruikersnaam en wachtwoord goed onthoudt! Een goede passwordmanager (applicatie) is aan te raden. Er zijn heel veel verschillende passwordmanagers op de markt.

Hoe zit jouw schoolaccount in elkaar?

Jouw schoolaccount is altijd als volgt opgebouwd:

Gebruikersnaam:
voorletter gevolgd door de eerste letters van de tussenvoegsels gevolgd door de gehele achternaam

Bijvoorbeeld 1: Sabine van der Heuvel heeft als gebruikersnaam svdheuvel
Bijvoorbeeld 2: Jan Witteman heeft als gebruikersnaam jwitteman
Let op! Als er al een persoon binnen Lentiz is met dezelfde gebruikersnaam, dan komt er het achtervoegsel 01, 02, enz. achter.

E-mailadres:
Het e-mailadres van leerlingen van Lentiz is hun gebruikersnaam gevolgd door @student.lentiz.nl

Bijvoorbeeld 1: Sabine van der Heuvel heeft als e-mailadres svdheuvel@student.lentiz.nl
Bijvoorbeeld 2: Jan Witteman heeft als e-mailadres jwitteman01@students.lentiz.nl (als er al een andere jwitteman binnen Lentiz is (geweest)).

SOMtoday

SOMtoday is het startpunt van jouw dag. Je vindt hierin de voor jou belangrijkste informatie, zoals:

• vaste roosters en roosterwijzigingen
  • cijfers
  • huiswerk
  • berichten van en aan docenten

MijnLentiz portaal

Op MijnLentiz vind je:

• lesmaterialen die docenten voor je hebben klaargezet
  • nieuws van school en Lentiz-breed
  • samenwerkruimtes
  • foto’s van schoolevenementen zoals bijv. schoolfeesten

MijnLentiz is het portaal van school in een Office365 omgeving van Microsoft (zie hieronder).
Je kunt MijnLentiz gebruiken met je schoolaccount.

Office365

Elke leerling van Lentiz krijgt gratis toegang tot Office365 van Microsoft. Je hoeft slechts in te loggen op MijnLentiz.

Dit betekent dat je:

• op wel vijf apparaten alle Office applicaties mag installeren. Dus Word, Excel,  Powerpoint, Outlook (Mail), OneNote, etc.
  • 1 Terrabyte (TB) aan online opslagcapaciteit krijgt. De gegevens worden opgeslagen bij Microsoft Nederland in Noord-Holland.
  • altijd en overal kunt doorwerken aan je bestanden, ook als je switcht tussen bijvoorbeeld je iPad en thuiscomputer.
  • kunt werken met apps als Teams, Forms en OneNote. Erg handig!
  • Outlook kunt gebruiken om te mailen met het e-mailadres van school. Je e-mailadres is gebruikersnaam@student.lentiz.nl.

Je kunt Office365 gebruiken met je schoolaccount.
Aan het einde van je Lentiz-carrière vervalt de toegang tot Office365. Zorg dat je je bestanden met je meeneemt als je geslaagd bent!

Surfspot software

Via Surfspot kunnen leerlingen goedkoop Software aanschaffen. Aanmelden gaat gemakkelijk. Kies voor Lentiz Onderwijsgroep tijdens het aanmelden.

Je kunt Surfspot gebruiken met je schoolaccount.